Terneuzen wil de grootste kermis van Zeeland worden
Gisteren, 09:22 • 2 minuten leestijd
Beuken in de botsauto's, suikerspinnen eten en daarna niet misselijk worden in de zweefmolen: samengevat is dat een kermis. Die van Terneuzen mag wat omvangrijker worden, vindt de gemeente. "We zijn de grootste gemeente van Zeeland en daar hoort ook de grootste kermis bij", vertelt Peter Verploeg, organisator bij de gemeente Terneuzen in het ochtendprogramma Zeeland wordt wakker.
De kermis in Terneuzen vorig jaar
De kermis in Terneuzen vorig jaar
© Els Zweistra
Hoeveel attracties er bij moeten komen, weet Verploeg niet precies. "Ik heb gewoon een ambitie uitgesproken. Dat moet ik nog verder onderzoeken." Maar de stip aan de horizon is in ieder geval al gezet, Verploeg is aan het oriënteren welke attracties jongeren aanspreken.
Booster
Aankomend weekend is het weer kermis in Terneuzen. Nieuwe attracties zijn al geregeld, zoals een booster: een apparaat waarin je metershoog door de lucht en over de kop gezwaaid. Alleen betekenen deze toevoegingen niet dat de kermis al op weg is om de grootste te worden. "Er zijn wat attracties afgevallen, dus per saldo is het nu gelijk aan vorig jaar", legt Verploeg uit.
Wanneer Terneuzen zich de grootste kermis van onze provincie mag noemen, kan nog even duren. De vergunningen van de kermis lopen volgend jaar af en dan kan er gekeken worden naar een nieuwe organisator. "Ik denk dat we vanaf 2027 hopelijk kunnen spreken van de grootste kermis van Zeeland."
Bron omroep Zeeland