Het seizoen zit er bijna op , met nog een paar leuke kermissen voor de boeg ( breda najaar , Enschede Halloween , woerden Paardenmarkt , is het een bewogen kermis jaar geweest in mijn ogen
We hebben een aantal mooie nieuwe attracties mogen verwelkomen
Project 2 sipkema
Phantom -ordelman
Xxxl -van de wiel
Mexico - brantenaar
Maximus -ordelman
Fire fighters - de voer
Night fly - boers
Airforce - Dauphin
Destroyer - cameron
Maximus -otten
Adventure trip - verheiden
Mad monster - van de zande
Pool party - van haperen
Attracties die aangekondigd weten voor dit seizoen maar het uiteindelijk niet haalde
Phantom Manor
Jet fighter - vallentgoed
Wat viel me op dit seizoen
Het viel me op dat er lopende het seizoen terwijl alles al in volle gas bezig was er steeds vaker attracties dan pas in première gaan en of op de kermis komen door enige vertraging enzzz
Vaak word het afgeschoven op onderdelen niet voorradig en keuring enzz maar ik weet ook dat het door financiële zaken komt omdat zalen nog niet rond zijn en dat de exploitanten tegenwoordig in de winter periode minder tijd hebben als vroeger doordat of men naar buitenland vertrekt of op een winter evenement in Nederland staan en of druk hebben met oliebollenkramen en churros enzz
Ook een kermis item dit jaar was de kermis ongeregeldheden overal in het land door grote groepen jongeren die de kermis gebruiken als uitlaat klep en het feest voor vele mensen verpesten waardoor er veel kermissen weer in de hekken stonden en vroegtijdig moesten sluiten om erger te voorkomen totale waanzin
Ook het kermis ongeluk met de energizer was een hit item en heeft tot vele discussies gelaaid en zorgde ervoor dat de mensen weer zich zorgde maakte of de kermis wel veilig genoeg zou zijn
Ook het verhaal police academie funhouse van koevoets en de vries haalde dit jaar de bladen door een onderling conflict wat eindige in een schietpartij in breda waardoor het funhouse nu achter slot en grendel staat en waarschijnlijk verkocht zal worden om de eigenaren af te kopen
Ook het ongeluk in Eindhoven op de kermis waar Hans lutjes bekneld kwam te zitten tijdens het afbreken van zijn attractie en zelfs een paar dagen kantje boord heeft gelegen maar uiteindelijk aan herstellen is en goede kant op gaat
Ook het recente nieuws wat toch vreemde gezichten trok en totaal onverwachts voor vele was dat hans van tol na 35 jaar zijn trouwe Turbo polyp verkocht aan Tommy boesveld, de familie waar hij hem 35 jaar geleden van overnam
En het tragische nieuws dat niek moonen zijn energizer naar een al bewogen jaar door omstandigheden heeft moeten verkopen omdat hij onlangs heeft te horen gekregen dat hij ongeneeslijk ziek is en geen behandeling meer mogelijk is en nog maar kort te leven heeft en nog maar de vraag is of hij de première van de jester van zijn zoon niek jr mee zal mogen maken
En als laatste mijn lidmaatschap aan deze fantastische leuke groep met een leuke ledental waarin we het goed met elkaar kunnen vinden en voor mij gevoel mooi en respectvol met elkaar omgaan en ik graag met vol inzet om deze groep actief en levendig te houden bedankt voor jullie inzet en goede leiderschap in deze groep gr Chris
Al met al een bewogen maar toch mooi kermis jaar geweest waarin veel gebeurd is leuke en minder leuke dingen , ik zou zeggen op naar 2026 dat vast en zeker weer voor vele verrassingen zou komen te staan