Vandaag zag ik tot mijn verbazing wederom net als vorig jaar een hele stoet woonwagens en attracties tilburg inrijden naar het evenement terrein t laar , toen ik polshoogte ging nemen om een praatje te maken met bekende zag ik de kermis organisator van Tilburg, daarop volgde het gesprek waarom alles hierheen komt voor de kermis in breda , het volgende blijkt dat de gemeente Tilburg in samenwerking met breda de organisatie van de kermis onder hun hoede neemt en ook de locatie in Tilburg beschikbaar stelt voor de woon en pakwagens onder voorbehoud dat exploitanten die in een straal van 50 km binnen breda en of Tilburg wonen niet gebruik kunnen maken van dit terrein maar op hun thuisbasis hun spullen moeten plaatsen en overnachten
Tevens gaan de gesloten verpachtingen ook via de gemeente Tilburg voor de kermissen in breda chasseveld , breda Princenhage , breda ginniken, Ulvenhout en bavel https://freeimage.host/i/KhqLqyF
Ze verwees me tevens na de site van de gemeente waar wat meer info op stond
🥳🥳😅Tevens pakken we hier nog onofficieel een primeur mee en dat is dat de gemeente Breda vanaf seizoen 2026-2027 de ambitie heeft om deze te laten groeien en uit te breiden beetje bij beetje van 65 zaken naar 90 zaken en met uitbreiding van 6 of 7 grootvermaak erbij en 5 of 6 kinderzaken erbij restant aangevuld met spel en eetzaken , hoewel vele oppperen dat de kermis in breda altijd hetzelfde is en een flop en nooit druk is er volgens de organisatie voldoende animo van exploitanten om daar te willen staan gezien de vele inschrijvingen en gesprekken met betrokkenen exploitanten over een mogelijke uitbreiding
Word vervolgd dit verhaal zo gauw hier meer openbaarheid aan word gegeven in de loop van volgend seizoen
Bron jet van baast gemeente Tilburg kermis organisator