Jeroen_m ik zie dat niet gebeuren dat de tunnel afgesloten word daar is het te smal voor op het einde om een rondloop terug richting broxlaan te creëren, wel vind ik de broxlaan een mooi groot stuk terrein waar je zeker iets moois van kunt maken maar dat slaagt alleen als je vanuit de besterdring al een goede aankoop route maakt en andersom van de Spoorlaan richting ns plein een goede aankoop route maakt en dan moet je zorgen net als afgelopen jaar op het spoor plein dat je een verplichte route maakt door openingen af te sluiten zoals ze dat deden bij de autoscooter en airborne en dan loopt men automatisch die ronde dat zag je ook bij de toxic die had het heel druk doordat alles daar langs kwam en als je dan naar mijn mening de broxlaan zo opstelt net als in Eindhoven want daar lijkt die zone een beetje op met in het midden groen waar je eetzaken en horeca tussen plaats en je breid hem uit tot richting achterkant station gedeelte tot de bibliotheek dan kan je daar een heel mooi stuk kermis maken want dan is ie flink groter dus uitdagender voor bezoekers om door te lopen en het rondje af te maken om weer terug te keren naar het ns plein en zo de weg te vervolgen dan kan dat in mijn ogen succesvol worden
Maar de broxlaan gebruiken als tussenstuk om door het tunneltje weer uit te komen naar Spoorlaan zie ik totaal niet zitten en denk dat dat weer een flop word , de broxlaan word al jaren niet goed benut en de zaken die er komen te staan konden net quit spelen met hun inschrijfgeld en dat weet ik uit betrouwbare bronnen zelf van diegene die er stond , en daar verschillen allemaal de meningen in natuurlijk , maar ik denk ook dat grotere kermissen nog succesvoller kunnen worden als je een ideeënbus ervoor opent en een team van echte kermis kenners erbij betrekt dus dan heb ik het over fanatieke liefhebbers die weten wat er speelt op de kermis en wat de bexoeker wel en niet graag ziet of wilt , want zoals wij en vele anderen zijn heel het jaar met kermis bezig want het is onze passie maar zon kermis frikandel van de gemeente maar paar weken per jaar en dan zijn ze alweer met de andere evenementen bezig is de stad zoals 10 miles, hap stap festival , levenslied, carnaval enzzz
Nu volgen ze hun eigen visie vanuit hun laptop en geen idee wat er echt speelt op straat
Ook een optie die ik zelf nog niet zo verkeerd vind is de besterd en besterdring eraf gooien dat is toch een doorn in het oog al jaren voor bewoners en ondernemers daardoor creer je meer parkeerplaatsen en gebruik dan de broxlaan optimaal tot het einde en dan heb je een gigantische stuk kermislint net als in Eindhoven waar je een mooie grote rondloop creëert omdat vanaf daar ook vele bezoekers het terrein op en af kunnen komen en voldoende parkeergelegenheid is met de grote parkeergarage op het einde en als je daar mooie toppers neer zet komt het publiek vanzelf en plaats die nostalgische kermis op het Pieter vreedeplein en plaats daar voor elk wat wils wat erop kan en vol is vol , ze hebben ook nog de nostalgische kermis bij de zeven geitjes wat goed loopt dus daar is dan aanbod totaal zat voor
Dit is hoe ik kijk naar de toekomst van Tilburg want als Tilburg wil groeien naar 300 attracties totaal en zich wil meten met de Europese top dan zullen ze ook knopen moeten doorhakken en niet alles kleiner maken en groener want dat rijmt niet met hun visie dus die 2 dingen spreken elkaar tegen daarom is het altijd afwachten wat Tilburg het jaar daarop weer voor rare streken heeft en plannen en weer wat gaat experimenteren maar dat maakt het ook weer leuk aan deze kermis omdat je in Tilburg pas zeker bent van wat er komt als het opgebouwd staat , want zelfs al zijn ze opgereden dan nog kan het anders lopen en de attractie weer vertrekken door of ruimtegebrek verkeerd uitgemeten of niet eens met de manier hoe hij moet komen te staan te ver na achteren of uit het zicht of kassa op rare manier ik heb ze allemaal al voorbij zien komen in de loop der jaren , dus Tilburg 2026 zal weer een hoop stof tot discussie lijden en ik heb er al zin in