Skit200311 heel simpel eerst die grenzen sluiten en dat buitenlands tuig want ik noem het gewoon zoals het is wegsturen , ik draai er geen doekjes omheen , iedere rel op de kermis afgelopen jaren waren 95% buitenlanders , de beelden op YouTube liegen er niet om , en 5% zijn Nederlandse meelopers die praten en doen of ze zelf ook buitenlands zijn , van die rap cultuur enzz , je ziet ze overal groepjes bij elkaar die hele avond geen piek uitgeven , bij iedereen in de botsautos springen , beroven net buiten of op de kermis , vuurwerk gooien , met scooters en fatbikes onveilige situaties creëren enzz , het probleem in Nederland is dat je niet mag zeggen wat er daadwerkelijk speelt want dan ben je rasist dus duw je het probleem weg van het oorspronkelijke probleem en zal het blijven
Als we kijken naar afgelopen jaren dan zie je dat de sfeer en gezelligheid van de kermis vaak weg is , doro dit soort jeugd
We hebben kermissen met hekwerk erom heen , kermissen met beveiliging en dectectiepoortjes , kermissen waar geen autoscooter meer word geplaatst
En als ik terug kijk naar locaties waar het mis ging afgelopen jaren was het grotendeels de buitenlandse jeugd diie de oorzaak was ,
Amsterdam westerpark
Amsterdam slotermeer
Beverwijk
Heerhugowaard
Den helder
Rosmalen
Den haag
Boxtel
Liempde
Schijndel
Utrecht
Rotterdam
Den Bosch
St Michielsgestel
Hilversum
Gouda
Delft
Arnhem
Apeldoorn
Allemaal voorbeelden hiervan afgelopen jaren
Klik maar op youtube kermis terreur in en of overlast de filmpjes die hierin voor komen spreken voor zich
Klik maar is op Frans stuy Amsterdam dat is een organisator van alles kermissen in die regio die noemt het ook gewoon zo , buitenlands tuig
Dat is wat ik ervan vind en ik denk dat het niet meer terug te draaien is en alleen maar erger gaat worden en dat kleinere kermissen dadelijk vaker hekken omheen komen ,
Als je kijkt naar vrij grote kermissen dan gebeurt er praktisch niet veel omdat het verspreid is over mee pleinen en straten en meer sociale controle is en toezicht , polite , handhaving en beveiliging
Tilburg , breda , Roosendaal , volendam , leiden , geleen , sneekweek , Alkmaar , Enschede , groningen , assen , Wijchen , nijmegen , Eindhoven , weert allemaal grotere kermissen waar bijna of relatief weinig gebeurt