Skit200311 die mogelijkheid kan idd , het probleem is alleen dat de vaste gasten weten wat ze moeten inschrijven omdat die uit ervaring weet wat het ongeveer opbrengt en een andere zaak weer dat niet en aangezien de verpachting niet openbaar is en niemand van elkaar weer wat ze inschrijven moet je al ver boven je verstand gaan inschrijven en tevreden zijn met minder inkomsten om je concurrent weg te jagen en dat zal je het jaar daarop weer moeten herhalen zodat diegene het opgeeft en zich ten tijde van dit evenement elders een plek zoekt en daar ook tevreden is met zijn inkomsten en dat zie ik niet zo gauw gebeuren zeker in deze tijd niet meer
Ik kan me nog herinneren toen Tilburg openbare inschrijveningen had en iedereen tegen elkaar kon opbieden dat de familie ropers en boesveld zo tegen elkaar opboden gewoon puur omdat men elkaar die plek niet gunde dat ze uiteindelijk zover boven hun stand boden tot er eentje afhaakte en de andere de plek kreeg en uiteindelijk in guldens toendertijd 160.000 gulden moest betalen om met grijpkranen op de heuvel te kunnen staan , nou reken maar uit dat is ruim 22.500 gulden want toen was de kermis nog maar 7 dagen en kosten het grijpen 1 gulden en 2.50 gulden nou dan weet je wel waar dat heen ging naar een groot drama en ik heb me laten vertellen dat diegene toen met 40.000 gulden in de min is vertrokken en een grote ramp en familie ruzie ten gevolgen
Ook is er zo een keer geboden tussen Buwalda en hinzen tussen hun autoscooters toen stonden er namelijk 2 autoscooters nog in Tilburg en de ene was toen van Harms en de andere plek ging tussen Buwalda en hinzen en ook toen tolde de bedragen in de ronde wat uiteindelijk hinzen won met een bedrag van 110.000 gulden maar die haakte op laatste moment gewoon af en toen waren er ook nog geen contracten die je tekent betreffende de inschrijving en verplichtingen dus dat kon gewoon en toen zat Tilburg met een verliespost van 110.000 gulden en geen 2e autoscooter en lege plaats , die is toen op allerlaatste moment terwijl alles al opgebouwd was ingevuld met de Calypso en spelzaken die ze uiteindelijk zelf hebben betaald want die wouden wel komen maar dan gratis plaats en stroom en water dus die hadden dikke winst toen , het enige wat ze betaald hadden was een symbolische bedrag van 1 gulden ๐๐
Verpachten is een kunst en juiste kennis en daarom zie je vaak ieder jaar overal dezelfde zaken veelal staan om reden dat ze dan ongeveer weten wat we binnenhalen en daar hun begroting op baseren voor bv afbetalingen aan de bank of leningen voor nieuwe zaken aan te schaffen
Wat betreft nieuwe stuk locatie die erbij gaat komen komend jaar volgens hun eigen website verwacht ik geen dubbele zaken zoals een 2e breaker of autoscooter , daar is deze kermis niet groot genoeg voor , dus wellicht leuke verrassingen erbij die er nog nooit hebben gestaan op dat nieuwe stuk